Tot timpul auzim  de diete si alimente care ne ajuta sa ne mentinem plini de energie sau pur si simplu sanatosi. Insa te-ai gandit vreodata ca si mintea poate fi stimulata de ceea ce mananci?

 

Studiile arata ca anumite alimente au capacitatea de a-ti pune la treaba materia cenusie. Iata doar cateva vitamine care ne-ar putea creste performantele intelectuale!

- Vitamina B1 - creste puterea de concentrare. Poate fi gasita in principal in alimente precum:morcov, sparanghel, salata verde, ciuperci, spanac, seminte de floarea-soarelui, ton, mazare verde, rosii, vinete si varza de Bruxelles.

- Vitamina B6 - creste functiile mentale si ajuta la formarea de noi stimuli nervosi. Poate fi gasita in ardei gras si spanac, usturoi, conopida, mustar, banane, telina sau varza.

- Vitamina B12 - ajuta capacitatea de stocare. Poate fi gasita in ficat, oua, carnea de curcan, carnea de vita.

- Vitamina C - ajuta la cresterea coeficientului de inteligenta. Poate fi gasita in capsuni, citrice, morcovi, kiwi, papaya, brocoli,rosii, conopida, cimbru, patrunjel.

- Fosfor - ajuta transmiterea impulsurilor nervoase . Lactatele, carnea, pestele, cerealele integrale sunt principalele surse de fosfor.

- Lisina - asigura si sporeste puterea de concentrare. Poate fi gasita in peste, lapte, oua, branza, carne.

 

Intarirea memoriei este determinata de vitamina C. Aceasta vitamina este esentiala nu numai pentru memorie dar si pentru sistemul imunitar, intarindu-l .

 

Ca o concluzie generala, pentru a avea o memorie si un organism sanatos, consumati :

- peste ( produse marine );

- multe legume proaspete ( morcov, telina, varza, ceapa, fasole, mazare, sfecla );

- fructe ( citrice, ananas, kiwi, capsuni, banane );

- produse de origine animala ( ficat, oua, branza, lapte, carne rosie/alba ).

 

Haideti sa uitam de fast-food, de mancaruri grase  si sa ne facem un bine !